Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Volán átvenné a MÁV utasait

MTI
2004.09.09. 12:49
A Volán-társaságok elvégeznék a MÁV által megszüntetendő járatok helyett a közhasznú személyszállítás lebonyolítását - nyilatkozta Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek az autóbusz-közlekedési tagozat ülésén született állásfoglalás alapján.

A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy a MÁV vezetői a napokban jelentették be, hogy a veszteséges vasúti vonalakon 10 százalékos járatcsökkentést hajtanak végre.

Saslics Elemér elmondta, hogy a Volán-társaságok naponta 42.600 helyközi autóbuszjáratot indítanak az országban és ezek további optimalizálásával külön beruházás nélkül meg tudnák oldani a kieső vasúti járatok utasforgalmának lebonyolítását.

A Volán-társaságoknak konkrét információik még nincsenek arról, hogy a MÁV mely járatait kívánja megszüntetni. Ha biztosat tudnak, azonnal intézkednek a Volán-társaságok - mondta Saslics Elemér.

Problémát okoz, hogy eltérő utazási kedvezményeket ad a Volán, illetve a MÁV. Ezt az egyenlőtlenséget meg kellene oldani, mert aki eddig a vonaton kedvezményt kapott az utazásra, az autóbuszon is érvényesítené szeretné ezt.

Az egyesülés vezérigazgatója elmondta, hogy az augusztusban társadalmi vitára bocsátott jövő évi adótörvény-tervezet nem kedvez a közforgalmú autóbusz-közlekedésnek. Kiemelte, hogy az adótörvény-javaslat szerint továbbra sem igényelhetnék vissza az üzemanyag jövedéki adóját a Volán-társaságok, holott ez összhangban lenne az európai uniós gyakorlattal.

Nem kedvez a közhasznú autóbusz-közlekedésnek az sem, hogy kormányzati szándék szerint befagyasztanák a fogyasztói ártámogatás szintjét, mert ez esetben a kedvezményeket kellene mérsékelni, ami az egyéni közlekedéssel szemben hátrányba hozná a Volán-társaságokat.