Az amerikaiak elégedettek a Hyundai-autókkal

Napi Online
2004.10.04. 14:57
A nem is olyan rég még minőségi problémák miatt kritizált Hyundai igen előkelő helyezést ért el: az amerikai autósok a Lexus után a második legjobb ár-érték aránnyal bírónak tartják a dél-koreai márkát. A Strategic Vision tanácsadó cég által készített felmérés szerint a Hyundai sikerét egyrészt a vevők által érzékelt minőség javulása, másrészt a hosszú garanciaidő hozta meg - írja a USA Today. Az amerikai gyártók ugyanakkor nem szerepeltek valami fényesen: az ár-érték arány tekintetében legjobbnak találtatott nevek listáján az első tízben csak egyetlen, egyesült államokbeli márka, a General Motorshoz tartozó Cadillac került. E pozíción a Hondával osztozik a Cadillac, míg a szintén amerikai Ford svéd érdekeltsége, a Volvo a 10. lett, az Audival együtt. A fogyasztók számára az amerikai autók megvásárlásához a gyártók által nyújtott pénzügyi ösztönzők sem jelentik azt, hogy javulna az ár-érték arány. A Strategic Vision autóipari alelnöke, Daniel Gorrel szerint a nullaszázalékos kamatozású hitelek és a készpénzvisszatérítések sem egyenlítik ki a hazai gyártmányok hátrányát.