A németeknek a minőség a fontos

euractiv.hu
2004.10.28. 10:17
Már nem az ár, hanem a minőség a fontos a németek számára - áll egy friss felmérésben. A kutatásban ezer német állampolgárt kérdeztek meg, hogy egy-egy termék kiválasztásakor az árat vagy a minőséget tartja-e fontosabbnak. A megkérdezettek 83 százaléka azt válaszolta főleg a minőségre figyel, 17 százalékuk számára viszont az ár a döntő. Egy hasonló felmérésben tavasszal a megkérdezettek csupán 51 százaléka tartotta fontosnak a minőséget, 49 százalékuk pedig az árat.

A vásárlói szokások változása mellett a kutatás azt is kimutatta, hogy a cégek nem törődnek eléggé az ügyfeleikkel. A megkérdezett fogyasztók 58 százaléka azt válaszolta: a közelmúltban legalább egyszer udvariatlanul szolgálták ki egy üzletben. 43 százalékuk szerint a kiszolgálás minősége romlott, és csupán tíz százalékuk érezte azt, hogy a minőség javult. Egy egytől hatig tartó skálán az ügyfelek kiszolgálása átlagosan 3,38-as osztályzatot kapott.