Elektronikusan intézzük banki ügyeinket

2004.11.12. 15:46
Az internetbanking és a mobil banking az egyik legdinamikusabban fejlődő területe a bankszektornak - derült ki a GKI felméréséből. A felmérés szerint 2004 első negyedévének végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szerződéssel a magyar hitelintézeteknél. Ezek az adatok a 2003 első negyedévéhez képest a lakossági ügyfelek esetében 37 százalékos, míg a vállalatiak esetében 31 százalékos emelkedést mutatnak. A mobilbanking esetében még dinamikusabb a növekedés, ugyanis az elmúlt egy évben hetven százalékkal, 490 ezerre nőtt azon lakossági ügyfelek száma, akik mobiltelefonos banki szerződést kötöttek.

A hazai bankolási szokásokról további részleteket tudhatunk meg a Raiffeisen Bank által készíttetett kutatásból. Ebből kiderül, hogy a megkérdezettek több, mint fele a hagyományos bankfiókban történő ügyintézés helyett sok esetben szívesen választja a telefonon, interneten, illetve egyéb elektronikus csatornán keresztüli bankolást. 47 százaléka minden banki ügyét személyesen intézi. Harmincegy százaléknak van olyan ügye amiért már nem megy be a bankfiókba, hanem a telefonos-, internetes vagy más elektronikus szolgáltatásokat veszi igénybe, míg 22 százaléka csak akkor megy be a fiókba, ha feltétlenül muszáj, egyébként minden mással kapcsolatban a telefont, az internetet, vagy valamilyen más elektronikus csatornát használ.