Felével nőtt a Vylyan Pincészet bevétele
Tavaly ugyanis a pincészet árbevétele öt-tíz százalékkal volt kisebb az előző évinél amiatt - utalt a vezérigazgató a korábbi helyzetre -, hogy átadták a borok értékesítését a nagykereskedőknek, ez pedig nem vált be. Így az idén visszatértek a kétcsatornás értékesítési rendszerre, vagyis a Vylyan Pincészet borait mind nagykereskedőkön keresztül, mind pedig közvetlen értékesítéssel adják el.
A vezérigazgató szerint jövőre a cég árbevétele várhatóan meghaladja majd az ötszázmillió forintot. A pincészet borainak tíz-tizenöt százaléka kerül exportra. A Vylyan-borokat elsősorban az USA-ba, Japánba, Belgiumba és Hollandiába, valamint Franciaországba exportálják.
Ferenczi Pálné úgy tapasztalta, hogy rövid távon az ország uniós tagsága nem változtatott a társaság piaci helyzetén. Hozzátette ugyanakkor, hogy hosszú távon a magyar borászatok integrálódni fognak az unió piacába. Ehhez azonban szerinte az szükséges, hogy a magyar borok divatba jöjjenek a világban.
A pincészet vezetője utalt arra is, hogy az eddiginél hathatósabb marketingmunkára lenne szükség a magyar borok ismertebbé tétele érdekében. A vezérigazgató véleménye szerint erre a magáncégek is szívesen áldoznának többet, ha hatékonyságáról valóban meggyőző bizonyítékokat kapnának. A Vylyan Pincészet marketingre éves árbevételének mintegy tíz százalékát fordítja - tette hozzá.