Átadták az M30-as utolsó szakaszát
A Miskolcot elkerülő szakaszt díjmentesen vehetik igénybe az autósok, akik csütörtök éjfélig matrica nélkül használhatják a most elkészült M30-ast is.
Az összesen 24 kilométer hosszúságú M30-as két és fél év alatt készült el. A sztráda alapkövét 2002. április 4-én helyezte el Emőd határában, az M3-as autópálya leágazásánál Fónagy János, az Orbán- kormány közlekedési és vízügyi minisztere, a kivitelező pedig a Vegyépszer Rt. és a Betonútépítő Rt. alkotta Magyar Autópálya Építő Konzorcium volt.
Az eredeti tervek szerint tavaly november végén kellett volna átadni az M30-ast teljes hosszában, ám az építkezés a földterület kisajátítása körül kialakul problémák miatt egy évet csúszott.
Az út építése mintegy 52 milliárd forintba került, lényegében ez az ország legdrágábban megépült autópályája. Míg az M3-as két évvel ezelőtt átadott Füzesabony-Polgár közötti szakasza kilométerenként nem egészen 1,1 milliárd forintból jött ki, itt egy kilométer költsége meghaladta a 2 milliárdot.
Szakemberek ezt elsősorban a nehéz terepviszonyokkal indokolták, de az eredeti tervekhez képest jelentősen megváltozott az út műszaki tartalma is. Mindezek miatt nőtt meg a nettó 45 milliárd forintos beruházási költség több mint 8 milliárd forinttal.
Összességében négy csomópont és 23 műtárgy épült, az út háromszor keresztez vasútvonalat, és a Sajó fölött is készült egy híd.