Autót ajándékoztak karácsonyra

Napi Online
2005.01.05. 11:09
Számos márka növelte eladásait az amerikai piacon decemberben, ám a General Motors jelentős visszaesésről adott számot- derül ki a CBSmarketwatch.com összeállításából. DaimlerChrysler például a múlt hónapban 11 százalékkal növelte értékesítését, éves szinten pedig 3 százalékos bővülés ért el, ami 2,4 millió eladott autót jelent. A Ford csak az utolsó hónappal lehet elégedett: éves összevetésben 3 százalékkal növelte eladásait decemberben, ám a tavalyi 3,3 millió darabos összeladás 4,4 százalékos visszaesést takar. A General Motors decemberi értékesítése 6, az éves pedig 1 százalékkal csökkent éves összehasonlításban. Az év egyértelmű nyertesei a japánok: a Honda az elmúlt hónapban közel 138 ezer autót adott el az Egyesült Államokban, ami 30,1 százalékkal magasabb a bázisnál. Így az egész éves értékesítés 1,4 millió darabra nőtt, ami 3 százalékos bővülésnek felel meg. Az év végi időszakban a Toyota is tarolt, a legnagyobb apán autógyártó modelljeiből 188 ezer talált gazdára, ez pedig közel 20 százalékos javulás. Ebből a márkából az év egészében összesen az egy évvel korábbinál 10 százalékkal több, 2,1 millió darab talált gazdára. Ezzel párhuzamosan a prémiummodellekből, a Lexusokból decemberben 11, az év során pedig 10,5 százalékkal foygott több, mint egy esztendővel korábban.