A PKN Orlen stratégiai célokat vázol
Ennek nagy vonalait csütörtökön ismertették, és ebben a nagyobb hatékonyság követelménye mellett aláhúzták, hogy a PKN Orlen a nagy hozadékú válogatott beruházások politikáját követi, így csökkentve a nála még értékesebbre becsült magyar Mol-lal szembeni hátrányát.
A PKN kilátásba helyezett újabb költségcsökkentési stratégiai lépéseket, azon programon kívül, melynek értelmében az idén 800 millió zlotyt takarítanának meg. Elsődleges fontosságúnak nevezte a még uniós jóváhagyást nélkülöző fúziója partnercégének, a cseh Unipetrol vállalatnak az integrálását. Németországi kiskereskedelmi piaci részesedését a lengyel nagyvállalat 10 százalékosra szeretné növelni a mostani 2,3 százalékról, de ha ez nem sikerülne, akkor eladja német hálózatát.