A PKN Orlen stratégiai célokat vázol

MTI/Reuters
2005.02.03. 16:18
Takarékosság, a meglévő pozíciók megerősítése és a további vásárlások terén az óvatosság a vezető lengyel olajipari vállalat, a PKN Orlen közép távú stratégiája.

Ennek nagy vonalait csütörtökön ismertették, és ebben a nagyobb hatékonyság követelménye mellett aláhúzták, hogy a PKN Orlen a nagy hozadékú válogatott beruházások politikáját követi, így csökkentve a nála még értékesebbre becsült magyar Mol-lal szembeni hátrányát.

A PKN kilátásba helyezett újabb költségcsökkentési stratégiai lépéseket, azon programon kívül, melynek értelmében az idén 800 millió zlotyt takarítanának meg. Elsődleges fontosságúnak nevezte a még uniós jóváhagyást nélkülöző fúziója partnercégének, a cseh Unipetrol vállalatnak az integrálását. Németországi kiskereskedelmi piaci részesedését a lengyel nagyvállalat 10 százalékosra szeretné növelni a mostani 2,3 százalékról, de ha ez nem sikerülne, akkor eladja német hálózatát.