A Mercedes húzza le a DaimlerChryslert

Napi Online
2005.02.10. 11:03
A világ ötödik legnagyobb autógyártójának negyedik negyedéves nettó eredménye 63 százalékkal esett vissza az előző évi hasonló időszakhoz képest. A csökkenés mögött a Mercedes Benz márkanév hanyatlása húzódik meg. Egyre többen fordulnak a rivális BMW felé, amely az utóbbi időkben több versenyképes új modellel rukkolt elő. A társaság nettó profitja az egy évvel korábbi 1,4 milliárd euróhoz képest tavaly a negyedik negyedévben 526 millió eró volt. Az eredmény az egyébként pesszimista elemzők által várt 634 millió eurót is jelentősen alulmúlta. Az eladások 7,1 százalékkal emelkedtek a tavalyi utolsó negyedben - 35,2-ről 37,7 milliárd euróra -, a veszteségekhez az erős euró is hozzájárult. Mindeközben a BMW egyre jobban megközelíti a Mercedest, és mind jobb eséllyel pályázik a világ legnagyobb luxusautógyártója címre. A BMW eladásai tavaly 10 százalékkal emelkedtek - a Merciké ugyanekkor 3,1 százalékkal estek -, a bővülést az új X3-as modell vezette.