Dreher: kevesebbet adtak el, de jobban

MTI
2005.03.03. 16:32
A Dreher Sörgyárak Rt. értékesítésének tavalyi visszaesését tompította az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) színvonalának javítása - mondta Németh István, az rt. SAP vezetője csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten. Közölte, hogy a cég a piacot elárasztó olcsó sörök miatt 200 ezer hektoliterrel kevesebb, 2,2 millió hektoliter sört állított elő és értékesített 2003-hoz képest.

"A visszaesést fékezték a cégnél az IBM 2002-ben megkezdett ügyfélkapcsolat-kezelési projektjének tavaly már érzékelhető eredményei, amelynek következtében javult a 25 ezer vevő kiszolgálása és gyorsulhattak a vezetői döntések" - tette hozzá Németh István. Beszámolt arról, hogy a jelenleg is zajló projekt keretében az IBM tanácsadással és informatikai eszközökkel látja el a Dreher Rt.-t, amely így jelenleg nem csak Magyarországon, de az egész régióban a legkomplexebb CRM rendszerrel rendelkezik.

Az SAP vezető kifejtette, hogy a nagyságrendileg 100 millió forintos költségű projekt révén a cég naprakész információkkal rendelkezik az ügyfelekről, ezzel hatékonyabbá téve a karbantartási, szállítási és egyéb munkafázisokat. Szavai szerint a cég a rendszer révén képes akár két-három nap alatt reagálni a versenytársak árváltoztatásaira kereskedelmi egységenként.

Németh István konkrét számot nem tudott mondani arra, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelés mekkora hasznot hozott a Dreher-nek. Annyit árult el, hogy a projekt egy éven belül térült meg.