Csökkent az easyJet foglaltsága

MTI
2005.03.07. 10:50
Az egyik vezető európai olcsó jegyes légitársaság, a brit easyJet februárban 2,169 millió utast szállított, 16 százalékkal többet a tavaly februári 1,865 milliónál. A verseny azonban erősödik: csökken az egy jutasra jutó bevétel az árkedvezmények miatt, és csökkent az easyJet járatainak foglaltsága is, 85,9 százalékra az egy évvel korábbi 88,6 százalékról. A februárral zárult tizenkét hónapban a bevétel 1,176 milliárd fontra nőtt az a 2004. februárral zárult tizenkét hónap 992 millió fontjáról - közölték a vállalatnál hétfőn. Az utasok száma 26,4 millióra gyarapodotott 21,5 millióról, de az átlagos foglaltság 84,2 százalékra csökkent 84,4 százalékról.

A easyJetnél a szeptemberrel zárult legutóbbi pénzügyi évben az átlagos jegyár 42,28 fontra csökkent az egy évvel azelőtti 43,28 fontról, és a bevétel, rendelkezésre álló utaskilométerenként, 4,29 pennyre fogyatkozott 4,43 pennyről. A múlt héten a fő versenytárs, az ír Ryanair az utasszám 13 százalékos növekedéséről számolt be tavaly februárhoz képest, 2,12 millióra.