Agresszívebb marketing eszközök a turizmusban

MTI
2005.06.08. 13:18
Hatékonyabb, sőt ha szükséges agresszívebb marketing eszközökkel kell fellépni a turizmusban rejlő lehetőségek jobb kihasználására - fogalmazta meg több előadó is egy sárvári turisztikai konferencián szerdán. A környező országokhoz viszonyítva olcsó, minőségi szolgáltatások és ezek megfelelő reklámozása nélkül a Sárváron és Bükön az utóbbi években megvalósult több milliárd forintos idegenforgalmi beruházások sem hasznosulnak - hangsúlyozta Hermann György, a helyi Danubius szálloda igazgatója. Elmondása szerint, miközben a fővárosi szállodákban nem lehet szabad szobát kapni, a két elismert gyógyfürdőhelyen vannak olyan szállodák, amelyeknek foglaltsága 25-30 százalék alatt marad. Az alacsony kihasználtság okát a szakember a marketing hiányosságaiban és azon többletszolgáltatások hiányában jelölte meg, amelyeket a településeknek kellene nyújtaniuk.

"Tudomásul kell venni, hogy a vendég árérzékeny, a szállodán kívül hangulatot keres. Ha ezt nem találja, odébb megy Csehországba, Lengyelországba". Hermann György szerint a vidéki gyógyfürdők szállodáinak vendégköre ma 70 év feletti, a vendégek egyre idősebbek és egyre szegényebbek. Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Hivatal munkatársa előadásában arról szólt, hogy miközben Európa nagyhatalomnak számít a turizmus területén, és az unió különböző döntéseivel sokat tesz a turizmus fejlesztéséért, a közösségnek nincs egységes turizmus stratégiája. Ennek oka szavai szerint, hogy a befizető pozícióban lévő országokban működő nagy utazásszervező cégeknek nem áll érdekében az egységes szabályozás. Az Európai Unióban elmondása szerint elsősorban a fogyasztóvédelem területén valósul meg ez, az EU kifejezetten fogyasztóbarát rendelkezéseket hoz.