Megtévesztő reklámújságért bírságolták az Auchant

2005.06.22. 13:02

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa keddi tárgyalásán megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor kéthetente megjelenő akciós újságjában nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a vásárlókat.

A Versenytanács döntése szerint:
- a 2004. december 28. és 2005. január 13., közötti időszakra vonatkozó reklámújságban egyes akciós termékek esetében az árkedvezmény mértékének bemutatására nem az áru akciót megelőzően alkalmazott árát tüntette fel, illetve öt áruházban egyes akciós termékek a reklámújságban szereplő árnál drágábban árusította,
- a 2005. január 14-27. közötti időszakra szóló reklámújságban azt állította, hogy a "legolcsóbb" felirattal megjelölt termékeket ő árusítja a legalacsonyabb áron, miközben ezen ígéret tejesítését nem tudta garantálni.
- 2005. január 14-27. között óbudai áruházában az egyik akciós terméket nem a reklámújságban meghirdetett áron, hanem annál drágábban árusított,
- a 2005. február 11-17. közötti időszakra vonatkozó reklámújságban nem a valóságnak megfelelő tájékoztatást adott az akcióban résztvevő egyik termékről.

A Versenytanács 4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.