Jól teljesít otthon a Tesco

Napi Online
2005.06.24. 10:07

A forgalom alapján versenytársainál jobb első negyedévet zárt a brit piacon a Tesco, de nem lehet panasz a globális bevételek növekedésére sem. A Tesco Nagy-Britanniában az üzletek számának változását és az üzemanyag-üzletágat kiszűrve az első negyedévben a vártnál valamivel nagyobb ütemben, 6,8 százalékkal növelte forgalmát, a negyedik negyedévben mért 6,9 százalék után. A május 21-vel véget ért 12 hetes periódusban a teljes csoportszintű bevétel 14,6 százalékkal emelkedett, szemben a prognosztizált 10-12 százalékkal. A Tesco pénzügyi igazgatója egyébként a növekedés lassulására számít.

A Reuters ehhez hozzáteszi, hogy a jelek szerint az éves szinten mintegy 3 százalékkal bővülő brit élelmiszer-kiskereskedelmi piacon csak a Tesco tudott növekedést elérni, hiszen a Wal-Marthoz tartozó Asda-tól stagnálás közeli forgalmat várnak megfigyelők, a harmadik legnagyobb szereplő, a J Sainsbury pedig csupán 1,3 százalékos bővülést első negyedévi mutatott fel. A Tesco nemzetközi eladásai - amely a csoport teljes forgalmának mintegy ötödét teszik ki - 27,8 százalékkal nőttek, amiből 7,9 százalékpontot a devizaárfolyam-változások hoztak össze.