Felével nőtt júniusban a kínai autópiac
Az autóértékesítés volumene az első félévben 10,6 százalékos növekedés mellett elérte az 1,843 millió darabot, amely összhangban van a kínai autógyártók által 2005 végéig tervbe vett 10-15 százalékos növekedéssel.
A Toyota új terve idén 8,6 százalékos növekedés mellett 145 ezer helyben gyártott autó eladásával számol. Ugyancsak felfelé módosította értékesítési terveit a General Motors, a Hyundai és a PSA Peugeot Citroën is.
Mint emlékezetes, 2003-ban a kínai autópiac volumene csaknem megduplázódott és a befektetők most további fellendülésre számítanak. Ugyanakkor a verseny élesedik is: az árak egyre lejjebb mennek és az autók is egyre jobban felszereltek. A kapacitás növelése érdekében az autóipari óriások 15 milliárd dollárt fektetnek be Kínában 2008-ig, amellyel várhatóan évi 7 millió autó eladását tervezik biztosítani.