Kelet-Európában nyereséges a Metro

Napi Gazdaság
2005.08.03. 08:28

A második negyedévben 6,5 százalékkal nőtt a német Metro AG adózott nyeresége, miután a Németországban lanyhuló keresletet ellensúlyozni tudták a tárasaság kelet-európai részlegének sikerei. Az árbevétel alapján a Wal-Mart Stores Inc. és a Tesco Plc után a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca 140,2 millió eurós nető eredményről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 132,8 millió euróval, viszont üzemi nyeresége 1,4 százalékkal, 316 millió euróra mérséklődött.

A társaság nettó árbevétele 3,6 százalékkal, 13,83 milliárd euróra bővült április és június között, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a kelet-európai divíziónál 22 százalékos volt a forgalom bővülése.

A harminc országban összesen 2445 áruházaqt üzemeltető Metro tervei szerint a forgalom 5-6 százalékkal, az egy részvényre jutó nyereség pedig 8-12 százalékkal nő az idén. A cég alapvetően kelet felé terjeszkedik, idén nyitja meg első egységét Oroszországban, és Romániában is jelentős expanzióra lehet számítani. Tradicionális piacán, Németországban is jelentős beruházások várhatóak, de itt elsősorban a marketing területére koncentrál majd az árak csökkentésére készülő vállalat.

A Matro eredményességét nagyban befolyásolhatja, hogy mi lesz a sorsa a Praktiker barkácsáruházláncnak. A vállalat június végén jelentette be, hogy megvizsgálja, milyen hatásai lennének a vállalatra a Praktiker Bau-Haimwerkermaerkte AG eladásának, döntés azonban még nem született. Mind a Metro, mind a Praktiker jelen van Magyarországon is.