Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

MÁV: jó tapasztalatok az ütemes menetrendről

MTI
2005.08.29. 12:43
Az utasforgalom nyolc százalékkal nőtt azon a két elővárosi vonalon, ahol a MÁV bevezette az ütemes és a zónázó menetrendet - számolt be az egy éve bevezetett új típusú menetrend tapasztalatairól Devecz Miklós, a MÁV Rt. személyszállítási üzletágának vezetője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A nyolc százalékból három százalék a személygépkocsivalközlekedőktől, négy százalék a busszal közlekedőktől pártolt át a vasúthoz, egy százalék pedig most ismerkedik az új menetrenddel - közölte a MÁV felmérése alapján Devecz Miklós. A társaság árbevétele ennek köszönhetően 9,4 százalékkal nőtt - tette hozzá.

A MÁV Rt. 2004. augusztus 29-én a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalakon vezette be az ütemes és a gyorsított, úgynevezett zónázó menetrendet. A két vonalon az eladott jegyek száma 7 százalékkal, a reálértéken számított árbevétel 10 százalékkal nőtt.

Devecz Miklós a hatékonyság jeleként említette, hogy az egyszerűsített menetrendnek köszönhetően másfélszer annyi járat közlekedik a két vonalon, mint korábban. Ugyanakkor negyedére csökkent az utasok nélkül futó szerelvények száma.

A MÁV a jó tapasztalatok alapján a menetrendet több elővárosi vonalon is be kívánja vezetni, ehhez azonban a vágányok fejlesztése és bővítése szükséges, mivel sok esetben az Intercity- és gyorsvonatok akadályozzák az ütemes menetrend szerinti közlekedést. A főigazgató az MTI-nek elmondta: a hatékonyság-növekedés pénzben kifejezett összege mintegy 140 millió forintra tehető.

Szeptember 19-től a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon indítják el a monori betétjáratot, amely ütemesen fog közlekedni, a Budapest-Hatvan és a Budapest-Újszász-Szolnok vonalakon pedig vizsgálják a bevezetés lehetőségét - mondta az MTI-nek Gutiné Molnár Mária, terméktervezési osztályvezető.