Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A MÁV szerint túllobbizza magát a Bombardier

Napi Online
2005.08.30. 14:40
A MÁV szerint a Bombardier hamis látszatot keltve, azzal riogatja a Dunakeszi Önkormányzatot, hogy 500 helyi munkavállaló foglalkoztatása kerül veszélybe, ha nem a Bombardier kapja a "nagy megrendelést". A sajtóközlemény szerint a francia cég lobby-tevékenysége túlmutat az általános, szokványos, üzleti-erkölcsi határon. Ugyanakkor a MÁV Rt. sajtóközleménye - felettébb szokatlan módon - azt a kitételt is tartalmazza, hogy "miközben a Bombardier 500 fő leépítésével fenyegeti a Dunakeszi Önkormányzatot, addig a Stadler 2250 új munkahelyet ígér". Mint arról korábban beszámoltunk, a Dunakeszi Önkormányzat 2005. augusztus 25-én bejelentette, hogy egy esetleges MÁV elleni jogi eljárásba perbeli beavatkozóként beszáll a Bombardier oldalán.

Az önkormányzat vezetője kifejtette, hogy azáltal, hogy a MÁV a Bombardiert egyoldalúan hátrányban részesíti, a járműjavítóban dolgozó 500 fő kényszerű leépítés áldozatává eshet, "amennyiben a Bombardier a versenytársánál kedvezőbb feltételek ellenére elesne a nagy megrendeléstől". Kijelentették ugyanakkor, hogy amennyiben a Bombardier nem nyer, úgy a város többszáz milliós iparűzési adóbevételtől esik el, amire a városnak az iskolafejlesztési program végrehajtásához lenne szüksége. A MÁV szerint a Dunakeszi Önkormányzat nem kapott megfelelő tájékoztatást arról, hogy például a járműjavító tevékenysége - éppen a MÁV-tól kapott megrendelések révén - folyamatosan biztosított, így az nincs semmilyen összefüggésben a tender révén nyerhető újabb megrendeléssel. A MÁV sajtóközleménye kiemeli: a résztulajdonos MÁV Rt. egyetlen tervében sem szerepel munkaerő csökkentés a járműjavítóban. A létszámleépítést semmi nem indokolja, hiszen a Bombardier-MÁV Dunakeszi Járműjavító Kft. a jelenleg alkalmazott létszámmal többek között a MÁV megrendelésére végzett jármű javítások és felújítások révén a jelenlegi munkaerő állományának kapacitását leköti.

A Bombardier és MÁV közös tulajdonú cégének, a Bombardier-MÁV Dunakeszi Járműjavító Kft-nek ugyanis az elmúlt három évben közel 20 milliárd forint megrendelése származott a MÁV-tól. 2005-ben - az előző évihez képest - megháromszorozódott a kocsi felújítási megrendelések száma, a karbantartási megrendelések aránya pedig szinten maradt, ami 2005-ben összességében több mint 8 milliárd forint bevételt hoz a járműjavítónak. A folyamatos és növekvő megrendeléseknek köszönhetően személyi állományának kapacitása így teljesen le van lekötve. A MÁV közleménye hangsúlyozza: a kérdés igazából az, hogy a Bombardier lobby-tevékenysége túlmutat-e a jogi lehetőségeken, vagy adott esetben egy általános, szokványos, úgymond üzleti-erkölcsi határon?