Terjeszkedik a Pernod Ricard

MTI
2005.09.22. 08:56

Tovább terjeszkedik a francia Pernod Ricard, a világ második számú szeszesitalgyártója és -forgalmazója: 100 millió euróért megszerezte az orosz Sztolicsnaja vodka forgalmazásának jogát az Egyesült Államokra és más piacokra. Kizárólagos időszakot szerzett a tárgyalásra is a márka megvásárlásáról az orosz SPI csoporttól, jelentették a cégnél szerdán. A Pernod Ricard előzőleg, júliusban, a brit Allied Domecq szeszesitalmárka-csoportot vásárolta meg, 11 milliárd euróért.

A Pernod Ricard adózott eredménye az első félévben 157 millió euróra csökkent a tavalyi első félévi 169 millió euróhoz képest, nagyrészt az Allied Domecq megvételével kapcsolatos, 20 millió eurós egyszeri költség miatt.

Az üzemi eredmény 2,1 százalékkal 288 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 282 millióhoz képest. A forgalom 1,68 milliárd euróra emelkedett 1,57 milliárdhoz képest, közölték a cégnél szintén csütörtökön. Tavaly a Pernod Ricard mindössze 0,5 százalékkal növelte üzemi eredményét, mert az erős euró fékezte a növekedést.

Az adózott eredmény 5,1 százalékkal 487 millió euróra nőtt 464 millióról. Az üzemi eredmény 743 millió euróra gyarapodott tavaly a tavalyelőtti 739 millióról. tavalyról. Az árbevétel 1,1 százalékkal 3,572 milliárd euróra emelkedett, összehasonlítható alapon - a valutaárfolyamok hatását kiszűrve - 5,8 százalékos volt a növekedés. A társaság nem adott előrejelzést az idei évre.