Együttműködik a Groupama és a Cora

2005.09.22. 11:10

Megállapodást kötött a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Biztosító Rt. és a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. A partnerség értelmében október 1-jétől a törökbálinti hipermarketben zajló biztosítási akciót meghosszabbítja és kiterjeszti a budakalászi, illetve a debreceni Cora áruházakra. A biztosítási piacon hazánkban egyedülálló értékesítési forma alkalmazása a Groupama azon felismerésén alapul, hogy az emberek nagymértékben alulbiztosítottak, a hipermarketek terjedésével viszont nyitottá váltak új, alternatív vásárlási formákra.

Az együttműködést három hónapos tesztidőszak előzte meg, amelyben a francia tulajdonú Groupama Biztosító, felismerve a magyar fogyasztási szokások nagymértékű változását, új értékesítési csatorna használatát próbálta ki a Cora első, törökbálinti áruházában. Az akció hátterében a biztosítási piacról készült kutatási eredmények állnak: jelenleg Magyarországon mindössze minden második lakóépület biztosított, és csak minden 5. autóra kötött Casco-t tulajdonosa. A tesztidőszakra elhelyezett standnál a biztosító a biztosítások teljes körű skáláját kínálta és jelentős engedményekkel jelent meg.

A tesztidőszak pozitív eredménnyel zárult. A biztosító éves Casco értékesítésének 15 százaléka, a lakásbiztosítások kötésének pedig mintegy 12 százaléka a hiperben történt ez időszakban.

Az értékesítés sikerével kapcsolatban Magyari Ildikó, a TNS Hungary piackutató cég pénzügyi szektorvezetője úgy véli: "Az emelkedett eladások kulcsát magában a környezetben látom. Ez a vásárlási helyzet alapvetően eltér a hagyományostól, amikor az üzletkötő 'kopogtat' be az ügyfélhez. Itt a kínálat és a kereslet oldal szerencsés találkozása járul hozzá az újfajta értékesítési konstrukció sikeréhez, valamint az, hogy a hipermarketek - mintegy nagy vásárlótér - tárgyiasítják a szolgáltatásokat."

François Maresquier, a Groupama Biztosító Rt. vezérigazgatója elmondta: "Az új üzleti modell része anyavállalatunk által is képviselt filozófiánknak, mely szerint minél közelebb szeretnénk kerülni ügyfeleinkhez. Bízunk benne, hogy a Cora áruházakban kínált új vásárlási lehetőség és teljes körű termékkínálatunk hozzájárul a biztosítások szerepének tudatosulásához, illetve ügyfeleink elégedettségéhez."