Aláírták az új Magyar Reklámetikai Kódexet

2005.09.30. 10:13
Huszonkét társadalmi szervezet elnöke aláírásával hitelesítette az új Magyar Reklámetikai Kódexet a Reklámhét keretei között megrendezett hivatalos ceremónián. A szakmai szervezetek vezetői aláírásukkal fejezték ki tagságuk felé, hogy képviselni fogják a Kódexben megfogalmazott értékeket - tájékoztatta a reklámszövetség az Indexet. A hazai kommunikációs szakma - az MRSZ Reklámetikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület által kezdeményezett és koordinált módosításokkal - a 2001-ben már aláírt kódexet modernizálta, annak alapelveit közelítve az Európai Unióban megfogalmazott etikai irányelvekhez.

Az új kódexben külön cikkelyt kaptak az egyes áruk reklámozásával kapcsolatos szabályok, és még ezek között is kiemelten szerepel az élelmiszerek reklámozásának kérdésköre. Külön cikkely született az internetes és egyéb elektronikus úton küldött reklámüzenetekkel kapcsolatban, és a társadalmi célú reklámokat illetően. A szakma ezen kívül a Kódex számos pontosításával, kisebb kiegészítésével szeretné elérni a még hatékonyabb etikai szabályozást.