Eladják a Szabadkikötőt
Az előző, három fordulós privatizációs pályázatot augusztus 26-án visszavonta a privatizációs szervezet, mert az első fordulóban beadott három ajánlat közül kettő érvénytelen volt. Az ÁPV Rt. akkor azzal érvelt, hogy így nincs valódi versenyhelyzet. A három ajánlattevő a dortmundi Rhenus AG and C. KG, a regensburgi székhelyű M. Preymesser GmbH and Co. KG. Sped és az ÁTI Depo Közraktározási Rt. volt.
A BSzL rendelkezik a csepeli szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, ugyanennyi időre szólóan haszonélvezete van a földterületre, illetve az azokon lévő felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára. A társaság tulajdonában van a kikötő üzemeltetéséhez szükséges összes eszköz, és részesedésekkel rendelkezik a Mahart-Szabadkikötő Rt. leányvállalataiban.
Az ÁPV Rt. most lehetőséget ad a pályázóknak, hogy az előzőtől eltérően két feltétel teljesítése közül válasszanak. Az ajánlattevőnek legalább 50 százalékos tulajdonában kell lenni olyan cégnek, amely öt éves kikötő terminál-, vagy kikötő üzemeltetési tapasztalattal rendelkezik. A másik lehetőség: logisztikai központ üzemeltetési tapasztalata van, szintén öt éves időtávlatban. Ez utóbbi esetben ennek a vállalkozásnak bizonyítania kell, hogy 2004-ben legalább 100 ezer tonna árut rakodott át, vagy több mint 50 ezer TEU átrakott konténer forgalmat bonyolított.
Az előző pályázat óta - augusztus 31-én - megtörtént a Mahart-Szabadkikötő Rt. kiválásának cégbírósági bejegyzése. A privatizációs szervezet május 26-i döntése alapján a Budapesti Szabadkikötő Rt. a Mahart-Szabadkikötő Rt. szétválásával jött létre. Ez utóbbi a kivált cég, amelynek tulajdonában maradt a kikötő földterülete.