Business Talks '24
Üzleti konferencia
Az autógyár építése már korábban megkezdődött, holott a szükséges engedélyek még nem álltak rendelkezésre. Korábbi szlovák lapjelentések szerint egyetlen hatóság, sem a rendőrség, sem bíróság nem tett semmiféle lépést a jogszerű állapot helyreállítására - annak ellenére sem, hogy számos megkeresést kaptak az ügyben. A földtulajdonosok érdekeit képviselő ügyvéd szerint az útépítésre a hatóságok még nem adták ki az építési engedélyt, a kisajátítások lezárásnak hiányában nem is adhatták ki, azonban - az eddigi legnagyobb szlovákiai külföldi beruházás érdekében - a kormányzat eddig szemet hunyt az érintett vállalatok és intézmények jogsértései fölött. A szlovák kormány összesen 8,8 milliárd koronával járul hozzá a tervezett Kia-autógyár környezetében lévő infrastrukturális beruházások finanszírozásához. Ebből 5,5 milliárd korona a közvetlen állami támogatás. A dél-koreai Kia autóipari konszern 135 millió euróval (5,29 milliárd koronával) növeli beruházásait a szlovákiai Zsolnán épülő autógyárban, és a korábbi tervekhez képest 700 fővel több dolgozót foglalkoztat majd, közölték a szlovák gazdasági minisztériumban május végén. A Kia eredetileg - a tavaly márciusi első bejelentése szerint - 700 millió eurós (28 milliárd korona) beruházást, és 2400 fős létszámot tervezett szlovákiai gyárában, két modellből évi 200 ezer személygépkocsi előállítására.
A Kia Motors Zsolna melletti autógyár-építkezése külföldi beszállítókat is Szlovákiába vonz. Eddig már több mint tíz dél-koreai, brit és más autóipari beszállító döntött szlovákiai beruházásról, összesen 8,7 milliárd korona (228 millió euró) értékben. Telephelyeiket általában 2007-ig hozzák létre.
Business Talks '24
Üzleti konferencia