Kedvezmények éltetik az európai autópiacot

MTI
2005.10.13. 14:33
A 26 európai ország szeptemberi autóeladásainak 1,9 százalékos szeptemberi növekedése javarészt a rendkívüli árkedvezményeknek köszönhető - állapította meg az európai autógyártók szövetsége. A teljes európai eladások mennyisége 1,44 millió autó volt, Nyugat-Európában: 1,38 milliót értékesítettek, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A szövetség mérései szerint az átlagos árkedvezmény 2 ezer euró, azaz mintegy fél millió forint felett járt. Voltak azonban kiugróan nagy - például 4-5 ezer eurós - kedvezmények is, bizonyos típusokra, bizonyos országokban. Ilyen, az amerikai autópiaci árcsökkentéseket jóval meghaladó kedvezmények a máskülönben kedvtelen európai vásárlókat is becsábítják a szalonokba. Annál nagyobb a javulás az eladásokban, minél nagyobb az árkedvezmény. Bizonyos márkáknak azonban nem sikerült eladásaikat feltornászni, köztük volt a Fiat, a Ford és a Renault is, és a máskülönben mindenütt sikeres Toyota olyan modelljeinek eladása, amire nem adott kedvezményt, ugyancsak visszaesett. Kedvezmények nélkül egy stagnáló piaccal állunk szemben - mondják európai autóipari illetékesek.