Nem kell már a Barbie

MTI
2005.10.17. 13:17
A nagy amerikai játékgyártó cég, a Mattel hétfőn közölte, hogy harmadik negyedéves eredménye több mint 30 millió dollárral volt gyengébb, mint egy évvel korábban, mert a Barbie babák gyenge eladása lerontotta a többi játék növekvő eladásával nyert hasznot. A Barbie-k eladása világméretekben 18 százalékkal esett, ugyanilyen arányban a cég részvényének árfolyama az idén. A vállalat vezetője a nehéz kiskereskedelmi feltételekre és a növekvő költségekre is hivatkozott a romló negyedéves eredmény indoklásakor. A cég 1,67 milliárd dolláros negyedévi árbevétele is elmaradt a várakozásoktól. Tavaly a Mattel adózott eredménye 572,72 millió dollárra nőtt a 2003-as 537,63 millióról, a forgalma 5,1 milliárd dollárra emelkedett 4,96 milliárdról.