Nőtt a DaimlerChrysler üzemi nyeresége
A vártnál jobb eredményben meghatározó szerepet játszik, hogy a Mercedes-csoport (Mercedes, Maybach és Smart), amely az idei első negyedévet még üzemi veszteséggel zárta, a harmadikban már 43 százalékkal, 436 millió euróra növelte üzemi nyereségét az új modellek, a hatékonyság növelése és költségcsökkentés révén. Az amerikai Chryslernak sincs oka szégyenkezni: 42,9 százalékkal, 310 millió euróra növelte nyereségét, miközben az Egyesült Államok két legnagyobb autógyártója, a General Motors és a Ford veszteséggel zárta a negyedévet.
A csoport haszonjárműveket gyártó üzletága a tavalyi 159 millió euró után az idén 498 milliós üzemi nyereséget termelt. Ami a gyenge nettó eredményt illeti, a szakértők emlékeztetnek arra, hogy tavaly alacsonyabb adókulcs terhelte a cég jövedelmét, ráadásul a 2004-es nettó profitot jelentősen megdobta a Hyundai Motor Co.-ban birtokolt részvényeinek adómentes értékesítése.