Tíz éves mélypont a nyugat-európai autóeladásban
Az eladás elsősorban Nagy-Britanniában, Franciaországban és Spanyolországban csökkent, a brit gazdasági növekedés lassulása, a magasabb kamatok, a drágább üzemanyag, a spanyolországi sztrájkok miatt.
Októberben - megtörvén a négy hónapja tartó növekedés lendületét - a 15 régi tagországban, valamint Norvégiában, Svájcban és Izlandon - 2,6 százalékkal 1,11 millióra csökkent az eladás, igaz, a legnagyobb piacon, Németországban nőtt az értékesítés. Az októberi visszaeséssel együtt az első tíz hónapban az egy évvel korábbinál 0,3 százalékkal kevesebb, 12,98 millió autót helyeztek forgalomba Nyugat-Európában.
A nyugat-európai autópiac a jelek szerint továbbra is igen bizonytalan, és semmi esetre sem fog használni neki az Európai Központi Banktól belátható időn belül elképzelhető kamatemelés.
A nemzetközi autópiac egyelőre nemigen változik: a gazdagabb vevőket megcélzó gyártók rendületlenül jól teljesítenek - a BMW az idén is rekord értékesítésre számít -, habár náluk is érezhető már valamelyes árverseny, miközben a tömeggyártók, minden költségcsökkentő és piacmegdolgozó igyekezetük ellenére, tovább szenvednek a gyenge fogyasztói piacon.