Felével nőtt a banki ügyfelek száma

MTI
2005.11.21. 12:51
Az idén június 30-án 604 ezer lakossági és 96 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel, az előbbieké az elmúlt egy évben 53 százalékkal, az utóbbiaké 58 százalékkal emelkedett - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. hétfőn az MTI-vel. A GKI, a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. kutatása szerint a lakossági ügyfelek száma az év végéig várhatóan 700 ezerre, míg a vállalatoké 105 ezer fölé nő.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások aránya nő majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a számlainformációk lekérdezése, illetve a mobilegyenleg feltöltése került. A részvények vételén/eladásán és a hiteligénylésen kívül a többi online banki szolgáltatás - befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás - esetében is növekedésre számítanak a hitelintézetek.