Bordói borháború
A bordói-konfliktust az egész francia boripar nagy figyelemmel követi, a fejlemények pedig gyors ütemben eszkalálódnak, a múlt héten például languedoc-i bortermelői a nemzeti bormarketing társaság irodáinak feldúlásával fejezték ki elégedetlenségüket. A bojkott hatása a vendéglőkben, borüzletekben csak 2007-2008-ban érződik majd, hiszen az évek óta a legjobb minőségű 2005-ös évi termés csak akkor kerülne a fogyasztóhoz.
A most kialakult válság a bordói borok 75 százalékát érinti. Ha a minőségi borok nevesítése elmarad, akkor a termést asztali borként lehet eladni, arra pedig marketing kampányt nem lehet építeni. A bortermelők szakszervezetének tájékoztatása szerint a kereskedőházak 700 euró alatti árat kínálnak egy 900 literes hordó borért, ami a termelőknek még a létfenntartást sem biztosítja. A kereskedőházak viszont arra hivatkoznak, hogy a világpiacon az árakat a kereslet és a kínálat törvényei szabályozzák.
Az 1980-as 90-es években, amikor a vörösbor-eladások rendkívül jól alakultak, a legtöbb bordói termelő növelte kapacitását. 1999 után az üzlet visszaesett, amiben az is szerepet játszott, hogy új szereplők léptek az európai borpiacra.