Nem jobb a Dove mint a Nivea

2006.01.31. 10:39
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Unilever Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy reklámjaiban az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea kréménél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó képességet tulajdonított. A GVH bírságot nem szabott ki, de a további jogsértő reklámok közlését megtiltotta.

Az Unilever a Dove Intenzív krémet 2005. júliusában széleskörű reklámozási kampánnyal vezette be a piacra. A kampány vezérmotívuma az volt, hogy a piacvezető Nivea krémhez képest fogalmazza meg az új termék jobb hidratáló tulajdonságát és gyorsabb beszívódását. A televízióban sugárzott reklámnak - melyet a TV2-n, az RTL Klubon, az ÍriszTv-n, illetve a SpektrumTV-n sugároztak több száz alkalommal - egyetlen változata ismert, míg a nyomtatott, szórólapos reklámozásnak több változata is létezik.

Az összehasonlítás önmagában a GVH szerint nem kifogásolható, a versenytanács eljárásában azonban kiderült: a versenytársak eltérő vizsgálati módszerrel közelítik meg azt a kérdést, egy termék milyen mennyiségű vizet képes bejuttatni a szarurétegbe és azt ott mennyi ideig képes tartani. A versenytanács pedig úgy ítélte meg, mindegyik vizsgálati módszer elfogadható.