Élénkülő európai autópiac

MTI
2006.02.16. 16:04
Európában 2,6 százalékkal több új autót adtak el a múlt hónapban, mint egy évvel korábban. Ismerve a decemberi visszaesést, a piaci elemzők bátorítónak nevezték a friss havi piaci adatot, amelyet a gyártók részadataiból számoltak ki. Tavaly 0,7 százalékkal 15,2 millióra csökkent az új kocsik értékesítése Európában.

A gyártók közül különösen a Volkswagen csoportnak(VW,Audi, Seat, Skoda) volt jó a múlt hónap, minek köszönhetően részesedése a nyugat-európai újautó-piacon megerősödött, a többiek rovására. A német vállalat egyébként az egy évvel korábbit 19,4 százalékkal meghaladó értékesítésről számolt be, 19,7 százalékos európai összpiaci részesedést szerezve ezzel. A második a piaci részesedésben januárban a Peugeot-Citroen csoport volt(13,8 százalék), miután eladásainak mennyisége a 2005. januárihoz képest 3,4 százalékkal esett. Az európai piac harmadik helyezettje a múlt hónapban a Ford volt.

Decemberben még Európában, 3,9 százalékkal kevesebb új autót adtak el, mint 2004. decemberben. A gyártók szövetségének felmérése egyébként az EU-ra vonatkozik - Máltát és Ciprust leszámítva -, továbbá Norvégiára, Svácjra és Izlandra.