Kifizetődőbb a szolgáltatás, mint a termelés

2006.02.27. 14:40
A sokáig pusztán az üzlet velejárójának tekintett utópiaci alkatrész-gazdálkodás és a szervizszolgáltatások, valójában számos gyártó számára kihasználatlan forrását jelentik a nyereségnek. A termelő cégeknél manapság világszerte a szervizelési üzletág hozza a nyereség 46 százalékát, derül ki a Deloitte tanulmányából.

A vizsgált globális termelő vállalatok esetében a szolgáltatási üzletág átlagos nyereségessége több mint 75 százalékkal magasabb, mint a teljes üzleti nyereségesség. A tanulmány szerint a szervizelési üzletág növekedésének lehetőségei hatalmasak. Az átlagos vállalatok szervizelés terén az utópiacnak csak 40 százalékát, míg az alkatrész ellátási utópiacnak 70 százalékát látják el. Az elemzők szerint a cégek főként a vetélytársaik ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásokkal léphetnek jelentősen előre.