Drágább wc papírt veszünk

MTI
2006.04.20. 08:58
Bővül a háztartási papíráruk kiskereskedelmi forgalma, a bolti eladások értéke 9 százalékkal nőtt 2005-ben az előző évhez képest, a piac mérete meghaladja az évi 30 milliárd forintot - közölte az ACNielsen piackutató vállalat az MTI-vel.

A közlemény szerint a papíráruk kiskereskedelmén belül a legerősebb szegmens a toalettpapír, amelyre az értékben mért forgalom mintegy 50 százaléka jutott az utóbbi két évben. A papírzsebkendő részesedése több mint 27 százalék, míg a fennmaradó rész egyenlő arányban oszlik meg a szalvéta és a konyhai papírtörlő között. A papíráruk forgalma a nagy eladóterű üzletekre koncentrálódik: a papírzsebkendő értékben mért eladásainak 31, a konyhai papírtörlő értékesítésének 44 százalékát a hipermarketekben realizálták. A vegyiáru szaküzletek 5-8 százalékot tesznek ki a háztartási papíráruk eladásából.

Az ACNielsen az átlagos fogyasztói ár emelkedését regisztrálta a papírzsebkendőnél: a tíz darabos csomag átlagára több mint 10 százalékkal emelkedett egy év alatt. Ugyanakkor a 100 darabos papírzsebkendő átlagára nem változott. Az eladott mennyiségből a korábbihoz képest több, 25 százalék jutott a 10 darabos papírzsebkendőre tavaly és 75 százalék a 100 darabosra. A toalettpapír értékesítésnél a kereslet a magasabb minőségű termékek irányába mozdult el. A háromrétegű toalettpapír csomagonkénti átlagára a 2004 november-decemberben regisztrált 363 forintról, 2005 november-decemberre 409 forintra nőtt. A konyhai papírtörlő átlagára csökkent: míg 2004 november-decemberben csomagonként 161 forint, 2005 hasonló periódusában 145 forint volt a termék átlagára.