Nőtt a bevétel a WPP-nél

MTI
2006.04.21. 13:42
A világ második legnagyobb hirdetési vállalatcsoportja, a WPP Group, melyhez olyan nagynevű cégek tartoznak, mint a JWT és a Young & Rubicam, bejelentette, hogy összehasonlítható bevételei csaknem 5 százalékkal növekedtek az idei esztendő első negyedében, mert megugrottak a megrendeléseik.

A társaság arról is szólt, hogy részvény visszavásárlási programjának kibővítését fontolgatja; a jelenlegi terv szerint évente a részvények két százalékát vásárolná vissza a csoport, mivel készpénzállománya egymilliárd dollár feletti, és mérlege is rendben van

A WPP bevételei egyébként összességében 23 százalékkal növekedtek (ez változatlan árfolyamon számítva 18 százalékot jelent); a jelentős többletet a Grey Global felvásárlása magyarázza.

Az első negyedév teljesítménye alapján várható az év egészére tervezett 14,5 százalékos üzemi profitnövekedés, hiszen mind a haszonkulcs, mind a nyereségesség jobb a "költségvetési előirányzatnál".

A WPP majd minden régióban erőteljes növekedést ért el, kivételt csak Nagy-Britannia jelent, ahol a hirdetési bevételek alakulását rontotta a fogyasztói bizalom alacsony volta, valamint a hagyományos média (újságok, TV, rádió) töredezett hallgatósága.

Összehasonlítható alapon számítva a WPP Egyesült Államok-beli bevételei csaknem 4 százalékkal nőttek, a Közel-Keleten és Latin-Amerikában kétszámjegyű volt a növekedés üteme. Erős maradt az ázsiai-csendes-óceáni térség, folytatódott India és Kína gyors növekedése; nehezebb a piaci helyzet az európai kontinensen, ám ennek ellenére itt is - különösen Németországban - sikerült javulást elérni.