Piackutatásra 14 milliárd

MTI
2006.06.27. 14:05

Tavaly 14 milliárd forintot költöttek a cégek, az állami intézmények piac- és közvélemény-kutatásra Magyarországon - közölte a Piackutatók Magyarországi Szövetsége saját adatgyűjtése alapján. Az adatgyűjtés eredményeiről szóló keddi közlemény szerint a szövetség 24 tagszervezete körében végzett felmérést.

A PMSz tagszervezetek részesedése az elköltött 14 milliárd forintból 12,5 milliárd forint, 90 százalék körüli. Az iparág növekedési üteme az utóbbi években a GDP növekedési üteméhez igazodott.

A közlemény szerint az utóbbi évek fontos tendenciája, hogy nő a folyamatos, ismétlődő kutatások aránya, ugyanakkor az egyszeri kutatásoké némileg csökken. Ez a piackutatások szisztematikus alkalmazásának további terjedésére utaló jel, és egyúttal azt is jelzi, hogy az empirikus adatgyűjtések, tudományos elemzések alapján hozott döntések iránti igény markánsan jelen van az üzleti életben.