Őszintén a zsírról

MTI
2006.07.12. 12:19
A Coca-Cola, a Pepsi, a Danone és a Nestle, vagyis a vezető élelmiszer-és italgyártó társaságok is csatlakoztak ahhoz az európai kezdeményezéshez, amely a termékek zsír-és cukortartalmának részletesebb feltüntetésével kívánja jobban tájékoztatni a vásárlókat. A termékcsomag elülső oldalán fogják feltüntetni a termék kalóriatartalmára vonatkozó adatokat, hátoldalán pedig a tápértékre (beleértve a cukor, a zsír, a só, és a szénhidrát-tartalomra vonatkozó) részletes adatokat. Az Európában egyre jellemzőbb elhízási folyamatnak akarnak ezzel véget vetni a cégek, a kezdeményezéshez csatlakozó Coca-Cola Co., a Danone csoport, a Kellogg Co., a Kraft Foods Inc., a Nestle SA, a PepsiCo Inc. és az Unilever NV. Az információk arra is kiterjednek majd, hogy mekkora az adagonkénti zsír-és cukortartalom, illetve a napi ajánlott mennyiség.

A CIAA, az európai élelmiszer-és italgyártó szövetség kezdeményezte a termékinformáció módosítását, és ehhez a vállalatok önkéntes alapon csatlakoztak azzal, hogy az új csomagolást az év végével bevezetik. Az Európai Unió és az Egyesült Államok májusban deklarálta: korszerűsíteni kívánja egészségvédelmi gyakorlatát, azért, hogy felvegye a harcot a fiatalok körében is egyre jellemzőbb elhízás ellen. Az unió illetékeseinek becslése szerint mintegy 204 millió ember tekinthető Európában túlsúlyosnak, 61 millióan pedig kövérnek.