Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az EU elégedetlen a bankokkal és a hitelkártyacégekkel

MTI
2006.07.17. 11:01
A brüsszeli bizottság befejezte a lakossági bankok vizsgálatának első szakaszát - az erről szóló jelentés szerint versenyellenes viselkedés tapasztalható a bankoknál -, de, mint közölték, további kutatásra van szükség, mert nem világosak a magatartás okai. Különösen csalódást keltő a bizottság számára, hogy - csekély kivétellel - a bankok eddig egyszerűen nem válaszoltak a testület kérdőíveire, mondta az EU versenyügyi biztosa, Neelie Kroes hétfőn, a vizsgálat eddigi állását összefoglalva.

A brüsszeli vizsgálódás már mindenesetre kimutatta, hogy az európai bankvilág még mindig töredezett, a bankok igyekeznek elbátortalanítani a konkurenciát új pénzintézetek megnyitásától, és bürokratikus akadályokkal próbálják eltéríteni az ügyfeleket a bankváltástól.

A piaci szereplők számára a piaci részarányuk védelme fontosabb, mint a bővülés és az új lehetőségek keresése. Jól látunk egyes problémákat, de az okok még nem világosak, hiányoznak egyes információk, és a bankvilág nem adja ki ezeket - mondta a brüsszeli biztos, hozzátéve, hogy a határidő október 9-e.

A bankokat illető bírálat azonban szerény ahhoz képest, mint amit az áprilisban kiadott felmérést tartalmazott a hitelkártya-társaságokról. Azok, az EU-bizottság szerint, felháborító profitra tesznek szert az ügyfelek rovására. Kroes kiemelte a Mastercard bankközi díjait, mint amelyek alkalmasint megsértik az EU szabályait. Figyelmeztette az érintett cégeket, "ne legyenek illúzióik" afelől, hogy a bizottság nem lesz igen tevékeny az ügyükben.

A bizottsági jelentés szerint a hitelkártyacégek túl sokat számítanak fel az ügyfeleknek, magánszemélyeknek és kereskedelmi ügyfeleknek egyaránt, és a széttagolt piacon a díjak nagy mértékben eltérnek országról országra. Kroes hétfőn azt mondta, hogy a Mastercard és a Visa minden bizonnyal visszaél ezzel a helyzettel.

A bizottság 2002-ben már egyszer kötelezte a Visát arra, hogy egyes nemzetközi ügyleti díjait a költségekre alapozza, és ne pedig "önkényesen" állapítsa meg az árait.