Javul a német fogyasztói hangulat
A német fogyasztók hangulata októberben öt év óta a legkedvezőbb szintre emelkedett, a háztartások a jövő évre tervezett forgalmi adóemeléseket megelőzően előbbre hozzák vásárlásaikat - mutatta ki a GfK piackutató intézet szerdán közzétett jelentésében.
Az októberre vonatkozó hangulatindex, amit 2000 háztartás kikérdezésével képeznek, 8,8 pontra nőtt, ami 2001 novembere óta a legnagyobb érték. Szeptemberben a mutató 8,6 ponton állt, és a szakértők októberre változatlan hangulatindexre számítottak.
Az adatok azt jelzik, hogy az adóemelés közeledtével egyre markánsabb a nagyobb vásárlások véghezvitelének szándéka. A tartós fogyasztási cikkek vásárlási szándékának mutatója 6,2 ponttal 62,3 pontra nőtt szeptemberre augusztusról, ami a legmagasabb az 1990 évi német újraegyesítés óta.
Az Angela Merkel vezette kormány 3 százalékpontos, 19 százalékra történő forgalmi adó emelést tervez 2007 január 1-jétől, amitől a költségvetésre nehezedő nyomás mérséklődését reméli.