Gyengült a Puma
A német Puma sportszergyártó tovább lassított a harmadik negyedévben: 87,1 millió eurós adózott eredménye 5,2 százalékkal kisebb a tavalyi harmadik negyedévi 91,9 milliónál. Az első félévben 4,4 százalékos volt a visszaesés.
A profit csökkenését az új termékekhez szükséges beruházásokkal, a terjeszkedéssel, a reklámkampányokkal és a gyenge hazai piaccal magyarázzák.
Az üzemi eredmény, 123,1 millió euró, 4,8 százalékkal kisebb a tavalyi harmadik negyedévi 129,3 milliónál. Ennek ellenére megerősítették, hogy egész évre 360 millió euró körüli üzemi eredményt várnak.
A bevétel, 699,2 millió euró, 30,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 536,4 milliót. A növekedéshez 19,4 százalékponttal járultak hozzá a csoportmérlegbe időközben fölvett új részesedések. Főleg ezek miatt az amerikai értékesítés, 195 millió euró, 42,3 százalékkal volt több a tavalyi harmadik negyedévinél, az új megrendelések értéke azonban alig nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ugyancsak a cégfelvásárlásoknak köszönhetően még kiugróbban, 134,9 százalékkal 126 millió euróra nőtt az ázsiai értékesítés. Európában a forgalom 9,4 százalékkal 378 millió euróra nőtt.
Az összes teljesítendő megrendelések értéke a harmadik negyedév végén 1,024 milliárd euró volt, 22,9 százalékkal több mint egy évvel azelőtt, a növekedés a 43-ik negyedéve tartott.
Az első félévben is már lassított a Puma, pedig a futball-világbajnokságtól sokat remélt, sőt, végül győzött is az Adidas felett: a Puma szponzorálta a győztes olasz válogatottat, az Adidasnak csak a második helyezett francia csapat jutott.