Kékkuti: 169 millió liter eladott ásványvíz az idén

2007.03.06. 14:42

A Kékkuti Ásványvíz Zrt. tervei szerint az idén 15 százalékkal növeli az eladott ásványvíz mennyiséget, ami tavaly 147 millió liter volt - mondta Jean-Philippe Lebon, a társaság vezérigazgatója a cég anyavállalata, a Nestlé Waters sajtótájékoztatóját követően Párizsban. A vezérigazgató elmondta: a Kékkuti Zrt. tavaly 8,5 milliárd forint árbevételt ért el, ami 19,7 százalékos növekedés 2005-höz képest. A társaság piaci részesedése az eladott literben számított mennyiség alapján 15,3 százalék, forintban pedig 22,5 százalék.

Jean-Philippe Lebon szavai szerint a Kékkuti által forgalmazott Theodora ásványvíz piaci részesedése mennyiségben 10,6 százalék volt tavaly, értékben számolva pedig 17,4 százalékot hasított ki a magyar piacból. A társaság másik terméke, az Nestlé Aquarel az évet mennyiségben 4,7 százalékos, forintban pedig 5 százalékos piaci részesedéssel zárta. A Theodora értékesítése 2006-ban 35 százalékkal, a Nestlé Aquarellé 48 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A Kékkuti Ásványvíz 155 főt foglalkoztat. A társaság az idén áprilisban vezeti be ízesített termékeit. A vezérigazgató elmondta: Magyarországon az ásványvíz fogyasztás tavaly 850 millió liter volt, ami 16 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát.

A Nestlé Waters, a Kékkuti Ásványvíz 100 százalékos tulajdonosának 2006-os árbevétele 9,4 százalékkal nőtt, és meghaladta a 6 milliárd eurót. Üzemi eredménye tavaly 530 millió euró volt, míg 2005-ben 457 millió eurót ért el. A Nestlé Waters világpiaci részesedése értékben számolva 19,1 százalékra emelkedett tavaly.