Egyre több a panasz

MTI
2007.06.12. 16:24

Az első negyedévben 1463 írásos fogyasztói panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) a pénzügyi intézményekre, 25,3 százalékkal több, mint az előző negyedévben. Éves összehasonlításban 40,7 százalékkal nőtt a panaszok száma.

A felügyelet honlapján publikált statisztika szerint az első negyedévben lezárt 694 panaszügyből (a bejelentések 47,4 százaléka) 228 darab (32,9 százalék) bizonyult részben vagy egészében megalapozottnak. A legrosszabb a helyzet a biztosítási szektorban, ahol a lezárt 283 ügy (42,1 százalék) 48,1 százaléka volt megalapozott.

A panaszok 51,2 százaléka a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóinak tevékenységét kifogásolta. A szektorral kapcsolatos kifogások száma az előző negyedévhez képest 35 százalékkal emelkedett, elsősorban a bankokkal kapcsolatos bejelentések több mint 40 százalékos növekedése miatt. A takarékszövetkezetekre elenyésző számú panasz érkezik.

A pénz- és tőkepiaci szektorra vonatkozó panaszok többsége (62,4 százalék) továbbra is a hiteltermékekkel kapcsolatos.