A Borsodi 4 százalékkal csúszott jobban

MTI
2001.05.25. 13:39
A Borsodi Sörgyár Rt. tavaly az előző évhez képest több mint 4 százalékkal növelte eladásait, így 2,1 millió hektoliter sört értékesített - mondta Bognár Gyula, a cég elnök-vezérigazgatója. Tavaly évek óta először emelkedett az országban a sör fogyasztása, meghaladta a 7,2 millió hektolitert, szemben az előző évi 6,9 millió hektoliterrel. A Borsodi Sörgyár Rt. 2000. évi árbevétele 20,1 milliárd forint volt, ami 4,12 százalékos növekedést jelent 1999-hez képest. Ennél nagyobb mértékben nőtt a cég adózás előtti eredménye, amely 79 százalékkal volt haladta meg az előző évit, és elérte a 3,5 milliárd forintot - tájékoztatott a vezérigazgató. A Borsodi Sörgyár Magyarországon 29,1 százalékos piaci részesedéssel bír. Ez csak 0,1 százalékkal kisebb, mint a piacvezető (Dreher) sörgyártó cég piaci részesedése. Az idei évről a vezérigazgató pesszimistán nyilatkozott, mondván: várhatóan nem ismételhetők meg a cég tavalyi eredményei.