Nem kommentálta a VNU a Hearst érdeklődését

MTI
2001.06.11. 14:21
A holland VNU kiadói csoport júliusra be akarja fejezni fogyasztói magazinjainak eladását - közölte hétfőn a cég szóvivője. Az illetékes ugyanakkor nem fűzött megjegyzést ahhoz a brit sajtójelentéshez, hogy az amerikai Hearst Corp. kiadói konglomerátum is jelentkezett a lapokért, amelyekért a várakozásokhoz képest nyomott árat kínál. A londoni The Sunday Times előzőleg azt írta, hogy a Hearst - egyebek mellett a Cosmopolitan kiadója - valószínűleg 1 milliárd dollárt fog ajánlani a VNU eladásra felkínált, 150 kiadványt tartalmazó fogyasztóimagazin-üzletágáért. Elemzők nemrégiben 1,6 milliárd dollárra értékelték a lapcsoportot. A nyomott árajánlat hírére a VNU papírja hétfőn 1,6 százalékkal 47,59 euróra süllyedt az amszterdami tőzsdén. A brit lap szerint a Hearst az ING Barings bankkal és az orosz Independent Media kiadóval - a Cosmopolitan orosz kiadásának gondozójával - konzorciumban tenné meg ajánlatát. A VNU 35 százalékban részes az orosz cégben. A VNU szóvivője azonban hétfőn azt mondta: még tart a tenderfolyamat, amely a cég reményei szerint júliusban lezárul, s a folyamat közben a VNU nem kívánja kommentálni a sajtóhíreket. A The Sunday Times szerint összesen hét lehetséges befektető érdeklődik a lapcsoportért; a piac egyebek mellet a német Bertelsmann kiadói csoportot is a pályázók között tudja. Az eladásra felkínált fogyasztói magazinok összesített éves forgalma 823 millió euró - írta hétfőn a Dow Jones. Elemzőket idézve a Reuters még márciusban azt írta, hogy a német Bertelsmann médiacsoport a legvalószínűbb vevőjelölt a VNU fogyasztói magazinjaira, mivel az akvizícióval a német vállalat még inkább megvethetné lábát a kelet-európai piacon. A VNU fogyasztóimagazin-részlege piacvezető Magyarországon és Csehországban, és jelen van több más térségbeli országban is. A Bertelsmann szintén jelen van itt, s az érdekeltségek egyesítésének komoly hozadéka lehetne - mondta annak idején az egyik idézett elemző.