A Metro multinak tekinti magát

2001.06.20. 15:32
Németország legnagyobb kereskedelmi konszernje, a düsseldorfi Metro nemsokára forgalmának több mint felét külföldön realizálja.

A szerdai düsseldorfi közgyűlésen elhangzott, hogy a Metro immár nem német, hanem nemzetközi konszern, 22 országban rendelkezik érdekeltségekkel.

2000-ben már 46,9 milliárd eurós összforgalmának 42 százalékát Németországon kívül bonyolította és ez az arány állandóan nő. Különösen a Cash and Carry piacokon - amelyek már ma a Németországon kívüli forgalom háromnegyedét adják - és az elektronikai Media/Saturn piacokon. Már a közeljövőben megnyitják kapuikat az első Cash and Carry piacok Oroszországban, Horvátországban, Vietnamban, Indiában és Japánban. Kínában - ahol a Metro 1995-ben nyitotta első áruházát - az idei év végéig az öt legerősebb kereskedelmi cég közé akarja feltornászni magát, s következő 3-5 évben további 40 piacnyitást tervez az ázsiai országban.

Az idei évben a konszern legalább 7 százalékkal, több mint 50 milliárd euróra tervezi növelni forgalmát.