Növelte nyereségét a Boss divatkonszern

MTI
2001.11.05. 14:25
Erőteljesen nőtt a BOSS divatkonszern forgalma és profitja az idei év első kilenc hónapjában. A konszern hétfői bejelentése szerint az idén a tavalyit 18 százalékkal meghaladó, 1,09 milliárd euró árbevételt vár. Profitja előreláthatólag 14 százalékkal 113 millió euróra emelkedik. A német divatcég forgalma az év első kilenc hónapjában 22 százalékkal 911 millió euróra emelkedett. Adózás utáni profitja 23 százalékkal 118 millió euróra növekedett. Fő piacán, az Egyesült Államokban a BOSS szeptember végéig 24 százalékkal növelte forgalmát. A szűkülő német piacon 13 százalékos forgalomnövekedést ért el. A többi európai piacon még ennél is dinamikusabb, 27 százalékos volt a forgalom bővülése, Nagy-Britanniában például 36 százalékos. Az új női divatrészleg, a BOSS Woman a terveknek megfelelően 42 millió eurós forgalmat bonyolított. Vesztesége viszont a tavalyi első kilenchavi 6 millió euróról 17 millióra emelkedett, a tartalékképzés és az átszervezési költségtartalékolás miatt. A forgalomnövekedés fő oszlopa továbbra is a BOSS férfi divatkollekció, ott a bevételnövekedés 19 százalékos volt, 823,6 millió euróra. A HUGO márka 57 százalékkal 70,2 millió euróra, a BALDESSARINI 54 százalékkal 16,9 millió euróra növelte forgalmát.