Jól ment a Borsodinak

MTI
2001.11.07. 15:12
A Borsodi Sörgyár Rt. az év első kilenc hónapjában 3 százalékkal növelte eladásait az elmúlt év azonos időszakához képest, miközben a szeptemberrel záruló 12 hónapban 5 százalékkal emelkedett az értékesítés - közölte Bognár Gyula, a cég elnök-vezérigazgatója szerdán, Budapesten egy szűk körű sajtó héttér beszélgetésen Elmondta: a Borsodi Sörgyár piaci részesedése meghaladta a 30 százalékot, s így piacvezetővé vált. Arra számítanak, hogy idén az üzemi eredmény csaknem harmadával lesz több, mint a múlt évben, azaz meghaladja a 4 milliárd forintot.

Bognár Gyula szerint ebben az évben a cég mennyiségben 15 százalékkal többet értékesít, mint a múlt évben. A múlt évi árbevételről azonban számot nem mondott. (Ez tavaly az adatok szerint 20 milliárd forint körül alakult.)

A belga székhelyű Interbrew cégnek a Borsodi Sörgyár volt az első nagyobb külföldi akvizíciója, amelyet a cég a 90-es évek elején hajtott végre - mondta a beszélgetésen jelenlévő Jaak de Witte, az Interbrew közép-európai alelnöke.