Egyre bizakodóbbak az amerikai fogyasztók

MTI
2002.03.26. 16:36
A várakozásokat messze meghaladó szintre emelkedett márciusban a Conference Board amerikai gazdaságkutató csoport átfogó fogyasztói bizalmi indexe, az amerikai fogyasztói bizalom legfőbb barométere. A mutató ebben a hónapban 110,2 volt a februári 95,0 után. A Dow Jones előzetes konszenzusa 98,0-as átfogó bizalmi indexet jósolt márciusra.

Az átfogó márciusi mutatón belül a jelenlegi gazdasági helyzet fogyasztói megítélését mérő részindex 111,5-re erősödött a februári 96,4-ről. A hat havi kilátásokról alkotott fogyasztói vélemény részindexe 94,0-ről 109,3-re emelkedett.

A Conference Board kutatási igazgatója az adatokat kommentálva "megrázó erejűnek" nevezte a javulást, s azt mondta, hogy a jelen helyzet megítélésének részindexe negyed százada, a távlati részindex csaknem egy évtizede nem emelkedett ilyen ütemben egyik hónapról a másikra.