Van aki még mindig szaküzletbe jár hipermarket helyett

MTI
2002.03.28. 16:30
A lakosság több mint fele legtöbbször szakboltban vásárol cipőt, irodaszereket, játékot, és nem a hipermarketekben - derül ki a GfK Piackutató Intézet által készített felmérésből.

A kutatást ezer olyan egyén, főként háziasszony személyes megkérdezésével végezték, akik a legtöbb bevásárlást végzik háztartásukban.

A felmérésből kiderült, hogy a lakosság mintegy egyharmada szívesebben vásárolja a szórakoztató elektronikai termékeket, a ruházati cikkeket és a bútorokat is szakboltban.

A különböző bolttípusok közül a barkács és hobbi termékekre, valamint a sportfelszerelésekre specializálódott üzleteknek jelentenek nagy konkurenciát a hipermarketek.

A kutatást egyidejűleg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is elvégezték. A nemzetközi összehasonlításból kiderült, hogy Magyarországon választják legkevesebben a szaküzleteket.

A felmérés szerint a napi fogyasztási cikkeknél a szakboltok szerepe csökken. Csak a hús- és édességboltok kedvelőinek aránya nem csökkent az első, 1999. évi kutatáshoz képest.

A megkérdezettek 26 százaléka vásárol szakboltban húst, 16 százaléka friss zöldséget és gyümölcsöt, 14 százalékuk pedig húskészítményeket. A felmérés szerint szakboltban vásárol a válaszadók 8 százaléka édességet, 7 százalékuk kenyeret és péksüteményt, 4 százalékuk pedig kozmetikumot.