Továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márkanév

MTI
2002.08.01. 16:21
Amerikai felmérés szerint változatlanul a Coca-Cola a világ legértékesebb, becslések szerint 70 milliárd dollárt érő márkaneve, jóllehet csak egyetlen százalékkal növelte értékét, miközben a dél-koreai Samsung konszerné 30 százalékkal. Utóbbi neve még így is csak 8,3 milliárd dollárnyit ér. Az elmúlt egy évben nagyot, csaknem 50 százalékot romlott az Ericsson márka értéke, 30 százalékkal a Fordé, viszont előre rukkolt a vezető márkák között - 16 százalékos értéknöveléssel 2,1 milliárd dollárra - a német Beiersdorf cég Nivea márkája. A Coca-Colát egyébként változatlanul a Microsoft követi a márkák toplistáján, megelőzve az IBM-et. A legbecsesebb tíz márkanév közül nyolc amerikai, a két európai a Nokia(6. helyezett) és a Mercedes (10.). Mindkettőnek romlott a márkaértéke az elmúlt év során, elsősorban a Nokiáé, 14 százalékkal.