Továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márkanév
Amerikai felmérés szerint változatlanul a Coca-Cola a világ
legértékesebb, becslések szerint 70 milliárd dollárt érő márkaneve,
jóllehet csak egyetlen százalékkal növelte értékét, miközben a
dél-koreai Samsung konszerné 30 százalékkal. Utóbbi neve még így is
csak 8,3 milliárd dollárnyit ér.
Az elmúlt egy évben nagyot, csaknem 50 százalékot romlott az
Ericsson márka értéke, 30 százalékkal a Fordé, viszont előre rukkolt
a vezető márkák között - 16 százalékos értéknöveléssel 2,1 milliárd
dollárra - a német Beiersdorf cég Nivea márkája.
A Coca-Colát egyébként változatlanul a Microsoft követi a márkák
toplistáján, megelőzve az IBM-et. A legbecsesebb tíz márkanév közül
nyolc amerikai, a két európai a Nokia(6. helyezett) és a Mercedes
(10.). Mindkettőnek romlott a márkaértéke az elmúlt év során,
elsősorban a Nokiáé, 14 százalékkal.