Lassult a hipermarketek terjeszkedése
Az intézet által az MTI-hez kedden eljuttatott, a legutóbbi reprezentatív felmérésüket összefoglaló közlemény szerint az idei év első öt hónapjában a háztartások beszerzéseiben a hiper- és szupermarketek, a diszkontok, valamint a Cash and Carry (C+C) típusú üzletek aránya együttesen 52 százalék volt a napi fogyasztási cikkek kereskedelmében.
A korábbi évek tendenciájától eltérően a szupermarketek tartani tudták pozíciójukat, részesedésük a háztartások beszerzéseiből az idei év első öt hónapjában 15 százalék volt, ami megegyezik a 2001-es adatokkal.
A diszkontok és a C+C típusú üzletek részesedése a háztartások beszerzéseiből viszont 1-1 százalékpontot csökkent, így a diszkontoké 2002 január-májusban 15, a C+C típusú üzleteké pedig 4 százalék volt.
A rendelkezésre álló adatok alapján a C+C üzletek részesedésének csökkenése valószínűleg folytatódik. A kutatók szerint nem várható ugyanakkor nagy változás a diszkont pozíciójában, amely elsősorban a hipermarketek és a kis boltok láncainak terjeszkedésétől függ.
A láncba szervezett kis boltok erősödésének és terjeszkedésének következményeként a kis boltok az idei év első öt hónapjában tartani tudták 35 százalékos részesedésüket, ami megegyezik az elmúlt évi értékkel.