Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lassult a hipermarketek terjeszkedése

MTI
2002.08.06. 15:23
Az idei év első öt hónapjában lassult a hipermarketek terjeszkedése az élelmiszer-kereskedelmi piacon. A GfK Piackutató Intézet szerint azonban részesedésük a jelenlegi 18 százalékról 2005-re 25 százalékra emelkedhet.

Az intézet által az MTI-hez kedden eljuttatott, a legutóbbi reprezentatív felmérésüket összefoglaló közlemény szerint az idei év első öt hónapjában a háztartások beszerzéseiben a hiper- és szupermarketek, a diszkontok, valamint a Cash and Carry (C+C) típusú üzletek aránya együttesen 52 százalék volt a napi fogyasztási cikkek kereskedelmében.

A korábbi évek tendenciájától eltérően a szupermarketek tartani tudták pozíciójukat, részesedésük a háztartások beszerzéseiből az idei év első öt hónapjában 15 százalék volt, ami megegyezik a 2001-es adatokkal.

A diszkontok és a C+C típusú üzletek részesedése a háztartások beszerzéseiből viszont 1-1 százalékpontot csökkent, így a diszkontoké 2002 január-májusban 15, a C+C típusú üzleteké pedig 4 százalék volt.

A rendelkezésre álló adatok alapján a C+C üzletek részesedésének csökkenése valószínűleg folytatódik. A kutatók szerint nem várható ugyanakkor nagy változás a diszkont pozíciójában, amely elsősorban a hipermarketek és a kis boltok láncainak terjeszkedésétől függ.

A láncba szervezett kis boltok erősödésének és terjeszkedésének következményeként a kis boltok az idei év első öt hónapjában tartani tudták 35 százalékos részesedésüket, ami megegyezik az elmúlt évi értékkel.